Full rulle hela dagen!

Ja rubriken säger ju allt nästan.
 
Dagen började med att klockan ringde 6.15 för att sen åka vidare mot stallet, gjorde några snabba mackor med mig och sedan fick jag skjuts ner till stallet. Började med att fodra till alla 20 hästar, eller hur många dom nu är, och sedan släppte vi ut dom. Hann mocka några spiltor och boxar för att sedan skriva hästlista och ställa sig i ridhuset.
 
Passen började med ett öppet pass för vuxna, sedan HK pass, nybörjare och tillslut öppet pass för barn, Allt detta gick strålande och det var ganska kul att stå i ridhuset igen.
 
Efter det tog jag in Skuggan, för att rasta han lite grann då han slängde av sin ryttare på passet, longerade honom först, lite jobbigt tyckte han och även lite bråkig men det gick. Sedan satt jag upp och kände lite på han bara. Han är mycket lätt i handen och lätt för sig att gå i form så det är skönt, men galoppfattn. sitter inte riktigt så detta ska vi öva på framöver.
 
Horsie nr 2 som då var Robban gick också bra, eller ja sådär. Han har ju blivit mycket mycket bättre än han var förut, men det finns mycket att jobba på. Iaf så red jag ca 1 timme. Övade mycket på galoppfattningar och lite öppnor och slutor, satte även på gramanen ett litet tag, hjälpte ganska mycket då jag kunde hålla kvar han i den fina formen när vi bröt av till trav från galopp. Svettig häst och ryttare fick sin välförtjänta lunch efter ridningen, och Robbie fick gå ut till hagen igen till sina kompisar.
 
Gjorde kvällstallet rätt fort och kom hem strax efter 6, så nu har jag fått i mig lite mat och ska lägga mig i soffan och kolla på något bra.. hejssvejs
 
Min mobil har blivit stulen, eller det hände innan jul så har varit borta rätt länge, tycker att det är rätt jobbigt då jag inte kan ta några fina bilder från dagen och lägga upp här, hoppas på en ny mobil snart så jag kan uppdatera med nya bilder och slipper skrothögen som jag har nu.
 
 
 
finaste!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0