Gårdagens lektion!

Som sagt så var det årets första lektion i tävlingsgruppen igår, hann aldrig skriva om den igår då var riktigt trött när jag kom hem så skriver nu istället!
 

Fick jogga fram lite självständigt skritt trav och lite galopp, kändes nästan som vanligt, lite stel lite stark, Robbie är ju inte direkt någon lätt ponny även jag tycker att han kan vara riktigt bråkig ibland, och då känns det riktigt skit men om man kollar på ser det inte så pjokigt ut. Tänkte mycket på min hand och sits, hålla ihop händerna och då även få tummarna peka uppåt, sedan red jag lite innanför spåret för att få han att inte hänga på väggarna. Körde även lite fövänd galopp som han är expert på.
Sedan samlades vi på volterna och skulle jobba mycket övergångar och halvhalter. Det blir lite strul i vänster varvet då han skjuter över mig till högersidan, han blir förböjd och jag sitter på snedden, PISK på att ställa till vänster då jag inte behöver detta alls.
I slutet var han hur fin som helst, kunde hålla formen utan att tappa det och trava på samtidigt. Mycket dressyr träning kommer det bli denna termin då hoppningen sitter, men man får ju inte glömma bort det heller.
 
Nu så ska jag börja plugga historia och försöka få in någon till inlägg ikväll!
Här är det en gammal bild på oss, ht-10? kan det vara, iaf våran första dressyrtävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0